Általános üzleti feltételek
1. Általános rendelkezések
1. Jelen üzleti és reklamációs feltételek az irányadóak a szerződő felek azon jogaira és kötelezettségeire, amelyek a kereskedő – a PANAKEIA SK, s.r.o. kereskedelmi társaság, amelynek székhelye: Žabinská 2081/2, 911 05 – között létrejött adásvételi szerződésből erednek. Trencsén, azonosító: 52576418, bejegyezve a Trencséni Járásbíróság Cégjegyzékébe, Részleg: Kft., iratszám. 38795/R (továbbiakban: kereskedő) és vevők, melynek tárgya az áru adásvétele a kereskedő online felületén.
2. A kereskedő elérhetőségei:
Cégnév:PANAKEIA SK, s.r.o.
Székhely: Žabinská 20812, 911 05 Trenčín
ID: 52576418
Bejegyzés: bejegyezve a Trencséni Kerületi Bíróság Cégjegyzékébe,
Szakasz: Kft., Beillesztés sz. 38795/R
Adószám: 2121077882
Áfaszám: SK2121077882
Üzemeltetés: Žabinská 2081/2, 91105 Trenčín
Telefon: +421 948 735 144
E-mail: panakeia@panakeia.sk
3. A fogyasztóvédelmi szabályozó hatóság:
Szlovák Kereskedelmi Felügyelet (SOI)
A Trencséni Régió SOI Felügyelősége
Hurbanova 59, 911 01 Trenčín
Felügyeleti Osztály
tn@soi.sk
telefon Nem. 032/640 01 09
http://www.soi.sk
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
4. A Kereskedő egyben üzemeltetője annak az online felületnek is, amelyen keresztül a www.zdraviezkopanic.sk domainen webáruházat működtet (a továbbiakban: „Online áruház” vagy „Online felület”). Az online felület általában minden olyan szoftvert jelent, beleértve a webhelyet vagy a webhely vagy alkalmazás egy részét, amelyet a kereskedő üzemeltet vagy üzemeltet, és amely eszközként szolgál arra, hogy a fogyasztók hozzáférjenek a kereskedő termékeihez vagy szolgáltatásaihoz.
5. Vevő minden olyan személy (természetes vagy jogi személy), aki a Kereskedő online felületén keresztül megrendelést teljesített és leadott, és aki a megrendelés átvételéről a Kereskedőtől visszaigazolást kapott.
6. Fogyasztó az a természetes személy, aki a jelen ÁSZF szerinti szerződés megkötésekor nem vállalkozási tevékenysége körében jár el.
7. Az áruk a Kereskedő online felületén is közzétett, eladásra szánt ingó dolgok (a továbbiakban „áru”).
8. Szerződés adásvételi szerződést vagy fogyasztói adásvételi szerződést jelent.
9. Adásvételi szerződés alatt a kereskedő, mint eladó és vevő között létrejött adásvételi szerződést kell érteni, feltéve, hogy az e cikk 8. pontja értelmében nem fogyasztói adásvételi szerződés.
10. A fogyasztói adásvételi szerződés a kereskedő mint eladó és a fogyasztó mint vevő között létrejött adásvételi szerződés.
11. Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) az irányadók a Kereskedő és minden olyan személy közötti jogviszonyra, aki a Kereskedő által az online felületen keresztül kínált termék vásárlója.
12. Jelen, az adásvételi szerződés megkötésének napján módosított üzleti és reklamációs feltételek az adásvételi szerződés szerves részét képezik. Abban az esetben, ha a kereskedő és a vevő írásos adásvételi szerződést kötnek, amelyben a jelen üzleti és reklamációs feltételektől eltérő feltételekben állapodnak meg, az adásvételi szerződésben foglaltak elsőbbséget élveznek jelen üzleti és reklamációs feltételekkel szemben. Az így megállapodott feltételek nem ütközhetnek más jogszabályokba (áruvisszaküldési határidő lerövidítése, jótállási idő stb.). Minden szerződéses kapcsolat a Szlovák Köztársaság jogrendjének megfelelően jön létre.
13. Az áruk feltüntetett vételára tartalmazza az általános forgalmi adót is, a Szlovák Köztársaság vonatkozó jogszabályai által meghatározott összegben, és nem tartalmazza az áruszállítás vagy egyéb választható szolgáltatások árát. Minden akció a készlet erejéig érvényes, kivéve, ha egy adott termékre vonatkozóan másként jelezzük.
14. A kereskedő fenntartja a jogot, hogy az online felületen feltüntetett áruk árát bármikor módosítsa. Az áru árának változása nem vonatkozik az árváltozás előtt megkötött adásvételi szerződésekre, függetlenül attól, hogy az árut még nem szállították ki.
15. Ha a kereskedő nem tesz eleget a Szlovák Köztársaság vagy az Európai Közösségek hatályos jogszabályaiban, illetve jelen üzleti és reklamációs feltételekben meghatározott kötelezettségeinek, a vevő a kereskedővel szembeni jogát az illetékes bíróságon, ill. törvényben meghatározott egyéb módon.
2. Adásvételi szerződés megkötésének módja
1. A vevő az adásvételi szerződés megkötésére irányuló javaslatot a kereskedő online felületén kitöltött és megküldött formanyomtatvány formájában küldi meg a kereskedőnek, amelyre megküldte az adásvételi szerződés megkötésére irányuló javaslatot, melynek tárgya az adásvételi szerződés átadása. a vásárló által megjelölt áru tulajdonjogát ellenérték fejében a vételáron és a jelen megrendelésben meghatározott feltételek mellett (a továbbiakban: „megrendelés”).
2. A megrendelés elküldését követően a vásárló e-mail címére automatikusan végrehajtott értesítést kap a megrendelés kereskedő elektronikus rendszerébe történő beérkezéséről (továbbiakban „megrendelés kézbesítési visszaigazolása”). Szükség esetén a vásárló megrendelésével kapcsolatos minden további információ elküldhető a vásárló e-mail címére.
3. A szállítási visszaigazolás tartalmazza azt az információt, hogy a rendelést a kereskedő kézbesítette, de ez nem az adásvételi szerződés megkötésére irányuló javaslat elfogadása.
4. A Kereskedő ezt követően tájékoztatást küld a Vevő e-mail címére arról, hogy a Vevő megrendelését elfogadták-e (a továbbiakban: „megrendelés elfogadása”). A megrendelés elfogadása tartalmazza az adásvételi szerződés tárgyát képező áru megnevezésére és specifikációjára vonatkozó információkat, valamint információkat az áruk és/vagy egyéb szolgáltatások áráról, az áru szállítási idejéről , az áruk szállítási helyére vonatkozó név és információ, valamint az áruk lehetséges áráról, feltételeiről, a szállítás módjáról és időpontjáról a vevő számára az áruk kiszállítási helyére, a kereskedőre (vállalkozásra) vonatkozó adatok. név, székhely, cégazonosító). A fenti adatok mindegyikét a vevővel is közöljük az adásvételi szerződés megkötése előtt, és a vevő elküldi a rendelést.
5. Az adásvételi szerződés a megrendelés elfogadásának elektronikus vagy írásbeli vevő részére történő kézbesítésével jön létre.
6. A kereskedő a megrendelés elküldése előtt világosan, egyértelműen, érthetően és összetéveszthetetlen módon tájékoztatta a vevőt a reklamációval kapcsolatos szerződéskötést megelőző, fizetési és üzleti információkról, nevezetesen az alábbi információkról:
a) az áru főbb jellemzői az áru típusának és jellegének, valamint az információszolgáltatás formájának megfelelő mértékben,
b) a kereskedő cégnevét és székhelyét vagy telephelyét,
c) a kereskedő telefonszáma,
d) az áru eladási árát, a szállítási, szállítási, postai és egyéb költségeket és díjakat, valamint azt, hogy a végösszegbe többletköltség és díj beszámítható, ha a költségek és díjak előre nem határozhatók meg,
e) a teljesítési feltételek, a fizetési feltételek, a szállítási feltételek és az az időtartam, amelyen belül a kereskedő vállalja az áruk leszállítását vagy átadását,
f) a kereskedőnek az áru hibáiért fennálló jogi felelősségének fennállása és időtartama,
g) a szerződés időtartama,
h) tájékoztatás a fogyasztó azon jogáról, hogy egy külön szabályozás (391/2015. sz. törvény 11. §) alapján jogorvoslati kérelmet nyújtson be a kereskedőhöz, hivatkozással arra a honlapra, ahol az érintett alternatív vitarendezési jogalanyról tájékoztatás található. közzétett
3. A kereskedő jogai és kötelezettségei
1. A kereskedő köteles:
a) az árut átvétellel visszaigazolt megrendelés alapján a megbeszélt mennyiségben, minőségben és időkeretben a vevőnek átadni, és a megőrzéséhez és védelméhez szükséges módon becsomagolni, illetve szállításra előkészíteni,
b) gondoskodni arról, hogy a leszállított áru megfeleljen a Szlovák Köztársaság vonatkozó jogszabályainak,
c) legkésőbb az áruval együtt írásban vagy elektronikus formában átadja a vevőnek az áru átvételéhez és használatához szükséges minden dokumentumot, valamint a Szlovák Köztársaság vonatkozó jogszabályai által előírt egyéb dokumentumokat (szlovák nyelvű utasítások). , jótállási jegy, szállítólevél, adóbizonylat).
2. A kereskedőnek joga van a leszállított áruért a vevőtől a vételár megfelelő és határidőben történő megfizetésére.
4. Vevő jogai és kötelezettségei
1. A kereskedő tájékoztatta a vevőt, hogy az adásvételi szerződés az ár megfizetésére vonatkozó kötelezettséget tartalmaz.
2. A Vevő köteles:
a) átveszi a megrendelt árut,
b) a megállapodás szerinti vételárat a megállapodás szerinti lejárati időn belül kifizeti a kereskedőnek, beleértve az áru kiszállításának költségeit is.
3. A vevőnek joga van az árut a szerződő felek által megállapított mennyiségben, minőségben, időpontban és helyen szállítani.
4. Az áru vevő általi átvételének elmulasztása esetén az adásvételi szerződés azon a napon szűnik meg, amikor a vevő által megrendelt áru visszakerül a kereskedőhöz, mivel a vevő nem vette át az átvételi határidőn belül.
5. Ha a vevő a megrendelt árut vevői okból nem veszi át, a vevő a kereskedő kérésére köteles megtéríteni a kereskedőnek az abból eredő kárát, hogy a vevő nem vette át az árut.
5. Szállítási és fizetési feltételek
1. A kereskedő online felületén minden tételnél fel van tüntetve az áruk elérhetősége a kiszállítás és kiszállítás dátumával.
2. Ha a kereskedő és a vevő az adásvételi szerződésben másként nem állapodtak meg, a kereskedő köteles az árut haladéktalanul, de legkésőbb az adásvételi szerződés megkötésétől számított 30 napon belül a vevőnek átadni. Ha a kereskedő a megbeszélt határidőn belül nem szállítja ki a terméket, a vevő jogosult elállni a szerződéstől.
3. A kereskedő jogosult az adásvételi szerződésben vállalt szállítási határidő lejárta előtt is felkérni a vevőt az áru átvételére.
4. A vevő köteles az árut az adott helyen átvenni
b) az eladó és a vevő között az adásvételi szerződésben megállapodott (a továbbiakban: „Hely”).
5. Ha a kereskedő az árut a megbeszélt helyen átadja a vevőnek, a vevő köteles az árut személyesen átvenni, vagy gondoskodni arról, hogy az árut távolléte esetén átvételre meghatalmazott személy vegye át. . Az áru az áru vevő részére történő átadásának pillanatában tekintendő leszállítottnak és átvettnek. Az áru Vevő részére történő átadása az árunak a Helyszínre történő szállítását, a Vevő vagy a Vevő által meghatalmazott harmadik személy általi átvételét jelenti.
6. A vevő jogosult a szállítmányt, azaz az árut, valamint annak csomagolását a kiszállítást követően haladéktalanul megvizsgálni a kereskedő áruszállításra jogosult képviselője jelenlétében.
7. Abban az esetben, ha az árut a kereskedő a jelen feltételek 2. pontjában meghatározott határidőn belül nem szállítja ki, a vevő jogosult elállni az adásvételi szerződéstől, és a kereskedő köteles visszatérni a vevő a vételárnak indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az adásvételi szerződéstől való elállás kézbesítésétől számított 14 napon belül a vevő által a fizetésére felhasznált részét, kivéve, ha a kereskedő és a a vásárló egy másik visszaküldési módban állapodik meg anélkül, hogy a vevőt további díjak terhelnék.
6. Vételár
1. A kereskedő és a vevő között létrejött adásvételi szerződésben az áruk vételára a megrendelés elfogadásában kerül feltüntetésre (a továbbiakban: vételár). A vételár a jogszabályban meghatározott összegben tartalmazza az általános forgalmi adót, és ez a vételár a kereskedő online felületén is megjelenik, és a vevőt a megrendelés elküldése előtt értesíti.
2. Az áru kiszállítási költségeihez a kereskedő online felületén feltüntetett áru vételára hozzáadódik, melynek összegéről az adásvételi szerződés megkötése előtt a Vevő értesítést kap.
3. A vevő köteles a kereskedőnek a vételárat, beleértve az áru kiszállításának költségeit is, készpénzben, ill. fizetési kártyával az áru személyes átvételekor, utánvéttel az áru átvételének helyén vagy banki átutalással a kereskedő a megrendelés elfogadásában vagy a kereskedő online felületén az áru átvétele előtt megjelölt számlájára. A vevőnek az előző mondat szerinti vételár fizetési módok valamelyikével kapcsolatos költségei a kereskedő online felületén kerülnek felsorolásra, és a vevőt a megrendelés elküldése előtt értesítik, míg a vevő kiválasztja a vételár fizetési módját. iránt érdeklődik.
4. A vevő az adásvételi szerződésben meghatározott határidőn belül, de legkésőbb az áru átvételekor köteles megfizetni a kereskedőnek a megállapodás szerinti áru vételárát.
5. Ha a vevő nem fizeti ki a teljes vételárat a kereskedőnek az áru Helyszínre történő kiszállításáig, és a szerződő felek nem állapodtak meg az áru vételárának részletfizetésében, a kereskedő jogosult elállni a vásárlástól. adásvételi szerződés.
6. A vételár fizetési módját és az azzal járó költségek mértékét a kereskedő online felületén a Vevő a megrendelés teljesítésének részeként közli, a választás a Vevőtől és a közölt tényektől függ. közöljük vele a megrendelés elküldése előtt.
7. Tulajdonjog megszerzése és az áru sérülésének kockázatának átszállása
1. Az áru megbeszélt helyen történő átvételekor az áru tulajdonjoga átszáll a vevőre. Az a vevő, aki nem felel meg a fogyasztó fogalmának, csak az áru teljes vételárának teljes kifizetése után szerzi meg az áru tulajdonjogát.
2. Az áru sérülésének kockázata akkor száll át a vevőre, amikor a vevő vagy a vevő által meghatalmazott harmadik személy átveszi az árut a kereskedőtől vagy az áru szállítására jogosult képviselőjétől, vagy ha ezt elmulasztja. tehát időben, akkor, amikor a kereskedő megengedi a vevőnek az áru kezelését, és a vevő nem veszi át az árut.
8. Vevő indoklás nélküli elállása a szerződéstől
1. A fogyasztó az áru átvételétől számított 14 naptári napon belül jogosult indoklás nélkül elállni a szerződéstől. A fogyasztó az elállási határidő lejárta előtt is elállhat az áruszállítási szerződéstől.
2. Az árut akkor kell a fogyasztó által átvettnek tekinteni, amikor a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozón kívüli harmadik személy a megrendelt áru minden részét birtokba veszi, vagy ha:
a) a fogyasztó által egy megrendelésben megrendelt árut külön szállítják, az utoljára leszállított áru átvételének pillanatában,
b) több részből vagy darabból álló árut szállít az utolsó rész vagy utolsó darab átvételének pillanatában,
c) meghatározott időtartamon keresztül ismételten szállít árut, az első áru átvételétől számítva.
(3) A fogyasztó a szerződéstől való elállási jogát írásban vagy más tartós adathordozón rögzített felvétel formájában gyakorolhatja, és ha a szerződést szóban kötötték, a fogyasztó bármely egyértelműen megfogalmazott nyilatkozatát, amely kifejezi a fogyasztó elállási szándékát. a szerződés elegendő a fogyasztó szerződéstől való elállási jogának gyakorlásához. A Fogyasztó a Kereskedő online felületén közzétett elállási nyilatkozat mintát használhatja.
4. A fogyasztó köteles az árut a szerződéstől való elállástól számított 14 napon belül visszaküldeni, vagy az árut a kereskedőnek vagy az áru átvételére megjelölt személynek átadni; Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha a kereskedő személyesen vagy az általa kijelölt személyen keresztül kívánja átvenni az árut. Az első mondat szerinti határidőt betartottnak kell tekinteni, ha a fogyasztó az árut legkésőbb a határidő utolsó napján elküldi a kereskedőnek.
(5) Az e cikk szerinti elállási határidőt betartottnak kell tekinteni, ha a fogyasztó legkésőbb az időtartam utolsó napján elállási nyilatkozatot küld a Kereskedőnek.
6. A kereskedő köteles a szerződéstől való elállási nyilatkozat kézhezvételét követően haladéktalanul átvételi igazolást a fogyasztónak tartós adathordozón átadni, ha a fogyasztó a kereskedő által elérhető speciális funkcióval vagy elállási nyilatkozattal elállt a szerződéstől. online felület.
7. Javasoljuk, hogy a fogyasztó a szerződéstől való elálláskor adja meg a rendelés számát, a vásárlás dátumát, az áru típusát, amelytől eláll, a vezeték- és vezetéknevét, címét és adott esetben azt a számlaszámot, amelyre az összes fizetést teljesítette. Az elállási szerződés alapján a Kereskedő részére visszatérítést kap, ha úgy dönt, hogy az áru ellenértékét az általa megadott számlaszámra kívánja utalni. Ellenkező esetben a Kereskedő a fogyasztónak az áru ellenértékét ugyanúgy visszatéríti, ahogyan azt a fogyasztó fizetéséhez használta.
8. A szerződő felek a szerződéstől való elállással kötelesek a nyújtott szolgáltatásokat egymásnak visszaszolgáltatni. A Fogyasztó csak az áru olyan értékcsökkenéséért felel, amely az áru kezeléséből adódóan meghaladja az áru tulajdonságainak és működőképességének megállapításához szükséges mértéket. Ha az áru értéke az áru tulajdonságainak és működőképességének megállapításához szükséges kezelést meghaladó kezelés következtében csökkent (pl. az áru megsérült), az ebből eredő kárért a Fogyasztó felel a Kereskedővel szemben. . Az áruk tulajdonságainak és működőképességének megállapításán túlmutató árukezelésnek minősül, különösen az árunak az áru jellegének, jellemzőinek és működőképességének megállapításához szükségesnél nagyobb mértékű felhasználása. A termék korábbi állapotának helyreállítása érdekében felmerült ésszerű kiadások is az áru értékének csökkenésének minősülnek.
9. Ha a fogyasztó a jelen cikk értelmében eláll a szerződéstől, az áru Kiskereskedőhöz való visszaküldésének költségeit viseli. Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha a Kereskedő vállalta, hogy ezeket maga viseli.
10. A kereskedő köteles a fogyasztónak a szerződéstől való elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríteni a fogyasztótól a szerződés vagy kiegészítő szerződés alapján vagy azzal összefüggésben beérkezett valamennyi fizetését, ideértve a a szállítási, szállítási, postai és egyéb költségeket és díjakat. A fentiek nem vonatkoznak az áru visszaküldésének költségeire, amelyeket a jelen cikk 9. pontjában meghatározott feltételek szerint a fogyasztó maga visel.
11. A kereskedő nem köteles a fogyasztó többletköltségét megtéríteni, ha a fogyasztó kifejezetten a kereskedő által kínált legolcsóbb szokásos kézbesítési módtól eltérő szállítási módot választott. A többletköltség a fogyasztó által választott szállítási költség és a legolcsóbb szokásos szállítási mód költsége közötti különbség.
a kereskedő kínálja.
12. A szerződéstől való elállás esetén utánvéttel feladott küldeményeket nem fogadjuk el. Javasoljuk, hogy a vásárlók küldeményeiket ajánlott levélben küldjék el.
13. A kereskedő tájékoztatja a fogyasztót, hogy a fogyasztó nem jogosult a szerződéstől elállni olyan szerződés esetén, amelynek tárgya:
és. a fogyasztó specifikációi szerint gyártott áru vagy egyedi gyártású áru szállítása,
b. gyors romlásnak vagy romlásnak kitett áruk szállítása,
c. egészségvédelmi vagy higiéniai okokból visszaküldésre alkalmatlan védőcsomagolásba zárt áru szállítása, ha a védőcsomagolás a kiszállítást követően megtört,
d. olyan áruk szállítása, amelyek természetüknél fogva a szállítást követően elválaszthatatlanul keveredhetnek más árukkal,
e. olyan szeszes italok szállítása, amelyek áráról a szerződéskötéskor állapodtak meg, míg szállításuk legkorábban 30 nap elteltével valósítható meg és ára a piaci ármozgásoktól függ, amelyeket a kereskedő nem tud befolyásolni,
f. hangfelvételek, videofelvételek, audiovizuális felvételek vagy szoftverek szállítása védőcsomagolásban, amely a szállítást követően törött,
úr időszaki kiadványok kézbesítése, kivéve az előfizetői szerződés alapján történő kézbesítést,
h. nyilvános aukción vásárolt áruk,
és. a kereskedő által nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom szolgáltatása, ha
1. megkezdődött a digitális tartalom szállítása és
2. a fogyasztó az elállási határidő lejárta előtt kifejezetten hozzájárult a digitális tartalom szolgáltatásának megkezdéséhez, kijelentette, hogy megfelelően tájékoztatták arról, hogy a hozzájárulás megadásával elveszíti a szerződéstől való elállási jogát az elállási határidő lejárta előtt. digitális tartalom szolgáltatását, és a kereskedő a fogyasztó részére a 17. §-a szerinti visszaigazolást biztosított 12 betű. b) vagy bek. 13 levél. törvény b) pontja szerint. 108/2004 Ptk., ha a fogyasztó a szerződés alapján az ár megfizetésére köteles.
9. Alternatív vitarendezés
1. Ha a Vásárló, aki fogyasztó, nem elégedett azzal, ahogyan a Kereskedő panaszát kezelte, vagy úgy véli, hogy a Kereskedő megsértette jogait, jogában áll a Kereskedőhöz fordulni jogorvoslati kérelemmel. Ha a Kereskedő a Vevő előző mondat szerinti kérelmére nemleges választ ad, vagy a megkeresésre a Vevő általi elküldéstől számított 30 napon belül nem válaszol, a Vevőnek jogában áll alternatív vitarendezési indítványt benyújtani. törvény 12. §-ában foglaltakra. 391/2015. a fogyasztói jogviták alternatív megoldásáról és egyes törvények módosításáról. A Kereskedővel fennálló fogyasztói jogviták alternatív megoldására a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet vagy más, a Szlovák Köztársaság Gazdasági Minisztériuma által vezetett alternatív vitarendezési jogalanyok listáján bejegyzett illetékes jogalany (a lista a következő címen érhető el) ://www.mhsr.sk/ a vevőnek jogában áll megválasztani, hogy a fent említett alternatív vitarendezési szervek közül melyikhez forduljon. A vevő használhatja a http:// weboldalon elérhető online vitarendezési platformot. ec.europa.eu/ fogyasztói jogvitájának alternatív megoldására vonatkozó javaslat benyújtására a Kereskedő és a Vevő - fogyasztó közötti, a fogyasztói szerződésből vagy az ahhoz kapcsolódóan felmerülő viták alternatív megoldására vonatkozóan. A szerződéshez, mint fogyasztói szerződéshez a Szlovák Köztársaság Gazdasági Minisztériumának honlapján www.mhsr.sk, valamint a fogyasztói jogviták alternatív megoldásáról és módosításáról szóló 391/2015 valamint egyes törvények módosításai.
10. Az áruk hibamentes kiszállítása
1. A kereskedő köteles az árut a megkötött szerződésnek megfelelően leszállítani, azaz. az előírt minőségben, mennyiségben és hibamentesen (tényi, jogi).
2. A Kereskedő felelősséggel tartozik a Vevő általi átvételkor eladott áruk hibáiért. A kereskedő felel a termék jótállási időn belüli átvételét követően fellépő hibákért is (garancia).
3. A jótállási idő 24 hónap, és az áru Vevő általi átvételének napján kezdődik.
4. A vevő jogosult az eladott árut az átvétel előtt megvizsgálni.
5. A kereskedő nem vállal felelősséget az áruk olyan hibáiért, amelyeket:
a) az áru jellege,
b) az áruba való szakszerűtlen vagy jogosulatlan beavatkozás,
c) az áruba kerülő idegen anyagok és folyadékok,
d) elkerülhetetlen esemény (természeti katasztrófa stb.),
e) az áru normál elhasználódása.
11. Az áruk hibáira vonatkozó igények
1. Az áru hibája a Kereskedő bármely telephelyén jelenthető be, más személynél, akiről a Kereskedő a Vásárlót a szerződés megkötése vagy a megrendelés elküldése előtt értesítette, vagy távközlés útján a Kereskedő székhelye vagy más címen, amelyről a Kereskedő a Vásárlót a szerződés megkötésekor vagy a szerződés megkötését követően értesítette.
2. Ha a Vevő olyan postai küldemény hibáját jelentette be, amelynek átvételét a Kereskedő megtagadta, a küldeményt az elutasítás napján kézbesítettnek kell tekinteni.
3. A Kereskedő köteles a Vevőnek a hiba jelzését követően haladéktalanul írásos igazolást adni a hibáról. A kereskedő a hibabejelentés visszaigazolásában feltünteti azt a határidőt, amelyen belül a hibát az 507. § (1) bekezdése szerint ki kell javítani. törvény 1. -a. Törölni kell a 40/1964. A határidőt bejelentették
az előző mondat szerint nem lehet hosszabb a hiba közlésétől számított 30 napnál, kivéve, ha ennél hosszabb időtartamot olyan objektív ok indokol, amelyet a Kereskedő nem tud befolyásolni.
4. Ha a Kiskereskedő megtagadja a kellékszavatosságot, köteles írásban értesíteni a Vevőt az elutasítás indokairól. Ha a Vevő a Kereskedő hiba miatti felelősségét akkreditált személy, meghatalmazott vagy bejelentett személy által kiadott szakvélemény vagy szakvélemény útján bizonyítja, a hibát többször is jelezheti, és a Kereskedő a hiba miatti felelősségét nem tagadhatja meg; ismételt hibakimutatásért a 621. § bek. törvény 3. -a. 40/1964 Coll., nem alkalmazható. 509. § (1) bekezdése fedezi a fogyasztónak a szakvélemény és a szakvélemény elkészítésével járó költségeit. törvény 2. -a. 40/1964 Coll.
5. Ha a Kereskedő a Vevő megrendelésének elküldése előtt tájékoztatta a Vevőt arról, hogy a hibák más személynek is betudhatók, e személy tevékenysége vagy mulasztása a hibafelelősség szempontjából a Kiskereskedő tevékenységének vagy mulasztásának minősül. .
6. A vevőnek jogában áll dönteni a hiba elhárításáról az áru cseréjével vagy az áru kijavításával. A Vevő nem választhat a hiba elhárításának olyan módját, amely nem lehetséges, vagy amely a hiba elhárításának másik módjához képest a Kereskedőnek indokolatlan költségekkel járna, figyelembe véve az összes körülményt, különös tekintettel az áru értékére. a hiba nélkül a hiba súlyosságáról és arról, hogy a második hibaelhárítási mód nem okoz-e jelentős nehézséget a Vevő számára.
7. A kereskedő megtagadhatja a hiba eltávolítását, ha a kijavítás vagy a kicserélés nem lehetséges, vagy az összes körülmény figyelembevételével ésszerűtlen költségekkel járna, beleértve az e cikk (6) bekezdésének második mondata szerinti körülményeket is.
8. A kereskedő köteles az árut ésszerű határidőn belül (40/1964. sz. törvény 507. § (1) bek.) azt követően, hogy a Vevő a hibát jelezte, saját költségén és ok nélkül kijavítani vagy kicserélni. a Vevőt érő súlyos kényelmetlenség, tekintettel az áru jellegére és arra, hogy a vevő milyen célra kérte az árut.
9. A Vevő kijavítás vagy kicserélés céljából köteles az árut a Kereskedőnek vagy a 622. § (1) bekezdése szerinti személynek átadni, illetve hozzáférhetővé tenni. törvény 5. -a. 40/1964 Coll. Az áru átvételének költségei a Kereskedőt terhelik.
10. A Kereskedő a megjavított árut vagy a csereárut saját költségén a hibás árut Vevő által szállított módon vagy hasonló módon szállítja át a Vevőnek, kivéve, ha a felek másként állapodnak meg. Ha a Vevő az áru átvételétől számított hat hónapon belül nem veszi át az árut, a Kereskedő az árut értékesítheti. Ha az áru nagyobb értékű, a Kereskedő előzetesen értesíti a Vevőt a tervezett eladásról, és ésszerű további határidőt biztosít számára az áru átvételére. A Kereskedő az értékesítést követően haladéktalanul kifizeti a Vevőnek az áru értékesítéséből származó bevételt, az áru tárolásával és értékesítésével kapcsolatban ésszerűen felmerült költségek levonása után, ha a Vevő a kereskedő által meghatározott ésszerű határidőn belül gyakorolja a bevételből való részesedés jogát. az áru tervezett értékesítéséről szóló értesítésben. A Kereskedő az árut saját költségén megsemmisítheti, ha az értékesítés nem volt lehetséges, vagy ha az értékesítésből várható bevétel nem elegendő a Kereskedőnél az áru tárolásával ésszerűen felmerült költségeinek, valamint a Kereskedőnél felmerülő költségek fedezésére. szükségszerűen felmerülnie kell az eladásuk során.
11. A kereskedő a hiba elhárítása során köteles gondoskodni az áru eltávolításáról és a javított áru vagy csereáru beszereléséről, ha a csere vagy kijavítás olyan hibás áru eltávolítását igényli, amelyet jellegének és rendeltetésének megfelelően a hiba fellépése előtt szereltek be. nyilvánvalóvá vált. A Kereskedő és a Vevő megállapodhatnak abban, hogy az áru elszállítását és a kijavított vagy kicserélt áru beszerelését a Vásárló a Kereskedő költségére és kockázatára a Vevő intézi.
12. A Hiba az áru cseréjével történő elhárítása során a Kereskedő nem jogosult az áru normál elhasználódásából eredő károk megtérítésére, valamint az áru cseréje előtti rendeltetésszerű használatának megtérítésére.
13. A vevőt a vételárból ésszerű engedmény illeti meg, vagy az adásvételi szerződéstől az 517. § (1) bekezdése szerint további ésszerű határidő biztosítása nélkül elállhat. törvény 1. -a. 40/1964 Coll., ha:
a) a kereskedő nem javította vagy cserélte ki az árut,
b) A kereskedő az árut a 623. § (1) bekezdése szerint nem javította ki, nem cserélte ki. törvény 4. és 6. -a. 40/1964 Coll.,
c) A kereskedő a hiba elhárítását a 623. § (1) bekezdése alapján megtagadta. törvény 2. -a. 40/1964 Coll.,
d) az áru javítása vagy cseréje ellenére ugyanaz a hibás,
e) az áru olyan súlyos természetű, hogy azonnali vételár-engedményt vagy az adásvételi szerződéstől való elállást indokolja, vagy
f) A Kereskedő kijelentette, vagy a körülményekből egyértelműen kitűnik, hogy a hibát ésszerű időn belül, vagy anélkül, hogy a Vevő számára komolyabb nehézséget okozna, nem távolítja el.
14. A Vevő vételár-kedvezményre vagy az adásvételi szerződéstől való elállási jogának elbírálásakor a 13. bekezdés a) pontja alapján. d) és e) pontja értelmében minden körülményt figyelembe kell venni, különös tekintettel az áru típusára és értékére, a hiba jellegére és súlyosságára, valamint annak lehetőségére, hogy objektív módon megköveteljék a Vevőtől, hogy bízzon a Kereskedő elhárítási képességében. a hiba.
15. A vételárból származó engedménynek arányosnak kell lennie az eladott áru értéke és annak az értéknek a különbözetével, amely az áru hibamentessége esetén lett volna.
16. A Vevő nem állhat el a jelen cikk (13) bekezdése szerinti adásvételi szerződéstől, ha a Vevő részt vett a
vagy ha a hiba elhanyagolható. Annak bizonyítása, hogy a Vásárló hozzájárult a hibához, és hogy a hiba elhanyagolható, a Kereskedőt terheli.
17. Ha a szerződés több áru vásárlására vonatkozik, a Vevő attól csak a hibás áru vonatkozásában állhat el. Egyéb áruk vonatkozásában csak akkor állhat el a szerződéstől, ha ésszerűen nem várható el, hogy érdekelt legyen a többi áru hibás áru nélkül való megőrzésében.
18. A szerződéstől vagy annak egy részétől való elállást követően a Vevő köteles az árut a Kereskedő költségére visszaküldeni a Kereskedőnek. A kereskedő köteles gondoskodni azon áruk elszállításáról, amelyeket jellegüknek és rendeltetésüknek megfelelően a hiba nyilvánvalóvá válása előtt szereltek be. Ha a Kereskedő az árut ésszerű időn belül nem szállítja el, a Vevő a Kereskedő költségére és kockázatára gondoskodhat az áru elszállításáról és a Kereskedő részére történő átadásáról.
19. A szerződéstől való elállást követően a Kereskedő a vételárat legkésőbb az áru Kereskedőhöz történő visszaküldésének napjától számított 14 napon belül visszatéríti a Vevőnek, vagy annak bizonyítását követően, hogy a Vevő az árut a Kereskedőnek küldte, attól függően, hogy melyik következik be előbb. .
20. A Kereskedő a vételárat a Vevőnek visszatéríti, vagy a vételárból kedvezményt fizet a Vevő által a vételár megfizetésére használt módon, kivéve, ha a Vevő más fizetési módhoz kifejezetten hozzájárul. A fizetéssel kapcsolatos minden költség a Kereskedőt terheli.
21. A kereskedő nem jogosult a forma szokásos elhasználódásából eredő károk megtérítésére, valamint az áru adásvételi szerződéstől való elállása előtti rendeltetésszerű használatából eredő kártérítésre.
12. Záró rendelkezések
1. A fogyasztókkal fennálló szerződéses jogviszonyokra (valamint a szerződéses jogviszonyból esetlegesen keletkező egyéb jogviszonyokra), pl. j. törvény általános rendelkezései hatálya alá tartoznak azok a természetes személyek, akik a jelen ÁSZF szerinti szerződés megkötésekor nem vállalkozási tevékenységük körében járnak el. 40/1964 Coll. A módosított Polgári Törvénykönyv, valamint a Ktv. 108/2024 Coll. a fogyasztóvédelemről és egyes törvények módosításáról.
2. A jogi személyekkel fennálló szerződéses jogviszonyokra (valamint a szerződéses jogviszonyból esetlegesen keletkező egyéb jogviszonyokra), ill. természetes személyekkel - vállalkozókkal, a 111/2009. 513/1991 Coll. Kereskedelmi törvénykönyv a módosított formában.
3. Jelen Általános Szerződési Feltételek 2024.07.01-én lépnek hatályba és lépnek hatályba a Kereskedő online felületén történő közzététellel.
A KÖTÖTT SZERZŐDÉS ELÁLLÁSÁNAK NYOMTATVÁNYA
TÁV- ÉS KÖZSZERZŐDÉSEK
(Csak akkor töltse ki és küldje el ezt az űrlapot, ha el kíván állni a szerződéstől)
PANAKEIA SK, s.r.o.
Žabinská 2081/2, 911 05 Trenčín
ID: 52576418
Ezennel bejelentem, hogy elállok az adásvételi szerződéstől az alábbi áruk vonatkozásában:
................................................... ................................................... ................................................... ......................
Megrendelés dátuma: ................................................ ................................................... ........................................
Fogyasztó vezeték- és vezetékneve: ................................................ ..................................................... .....................................
Fogyasztó címe: ................................................... ................................................... ........................................
A .................................., a .............. ..............
...................................................
Fogyasztói aláírás